close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ינון בן מנחם- סדנאות התמודדות עם משברים- והשפעתן על הארגון

ינון בן מנחםכח סיוון, תשעז22/06/2017

ינון בן מנחם- אם נדע להתכונן היטב לתרחישים השונים, לחשב סיכונים ולהעריך סיטואציות חדשות מבעוד מועד, גם התגובה שלנו תהיה טובה הרבה יותר

תגיות:
גם כשנדמה לנו שאנחנו בשליטה מוחלטת, שאנחנו יודעים בדיוק מה קורה בארגון בכל רגע, ושאין דבר שיכול להפתיע אותנו, אנחנו עשויים לגלות בן רגע עד כמה אנחנו רחוקים מהמציאות. זה ממש לא אומר שאנחנו לא מנהלים את העסק כמו שצריך, ומשברים הם לא אינדיקציה לחוסר תכנון. אלא שאם נדע להתכונן היטב לתרחישים השונים, לחשב סיכונים ולהעריך סיטואציות חדשות מבעוד מועד, גם התגובה שלנו תהיה טובה הרבה יותר. סדנאות התמודדות עם משברים הם בהחלט כלי משמעותי בדרך לשם, ובעיקר בדרך לבניית ארגז כלים יעיל שיעזור לנו, כמנהלים, להתמודד בהצלחה עם כל קושי ואתגר. והם יגיעו, בזה אין ספק.

המשברים שאיתם אתם עשויים להתמודד
אחרי שנים רבות של עשייה ועבודה בארגונים ובגופים חברתיים שונים, עוד בטרם הקמתי את חברת הייעוץ ינון בן מנחם, גם אני יכול להעיד על שלל משברים ואתגרים שנקרו בדרך. אירועים חריגים יהיו תמיד מנת חלקו של הארגון, ואין זה משנה אם מדובר בעסק קטן או בארגון גדול, אם אתם מייצרים מוצר או מציעים שירות. דרך טובה אחת לזהות משברים אפשריים היא, למשל, על ידי ניתוח סיכונים. אם בית העסק כפוף לרגולציות ועשוי להיות מושפע מתקנות חדשות או שינויים בחוק, היכולת של המנהל לזהות שינויים אפשריים (גם אם הם לא נתפסים כיום כשינויים ריאליים) היא שתחולל שינוי ותאפשר היערכות טובה יותר. במסגרת סדנאות התמודדות עם משברים ניתן לגלות עוד שפע של כלים ורעיונות שיעזרו לכם לבנות רשימת תרחישים אפשרית, וגם תכנית עבודה מוגדרת להתמודדות איתם.

סדנאות התמודדות עם משברים – כלי חיוני
כדי שהארגון יגיב באופן חיובי ויעיל למשברים האפשריים, הוא חייב להיות מודע לקיומם, או לכל הפחות – לקיומם של תרחישים שאין לו דרך להיות מודע אליהם. בפשטות, יש לא מעט מצבים שאליהם אפשר להתכונן בפשטות על ידי קביעת תכניות מגירה, כדוגמת שינויי חקיקה או התנהגות צרכנים. מצבים אלה ואחרים נידונים גם במסגרת סדנאות התמודדות עם משברים. עם זאת, עשויים גם לצוץ משברים אחרים לחלוטין שלא נחזה מראש, בין אם בשל חוסר מידע מספק ובין אם בשל חוסר תשומת לב. הנקודה החשובה היא שגם במצבים אלה אפשר לפעול בצורה חכמה וטובה. פיתוח כישורי ניהול, זיהוי נכון של תהליכי עבודה קיימים, קביעת הגדרות תפקיד ברורות והאצלת סמכויות, כל אלה תורמים לאופן שבו הארגון פועל ולתקשורת טובה בתוכו. כשהתקשורת טובה וכשכל גורם במערכת יודע בדיוק מה תפקידו ומה היעדים האישיים שלו, היכולת לאתר פתרון מקיף ומדויק טובה הרבה יותר. סדנאות התמודדות עם משברים הן דרך טובה לקבל את הכלים המקצועיים שיעזרו לכם להגיע אל התוצאה הטובה והרצויה, ולא רק לכם – אלא גם למנהלים הזוטרים ולצוות העובדים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה